به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سومین نشست کارگروه ارتقای سلامت اداری، عصر روز دوشنبه به دعوت طالبی رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور، به منظور بررسی اقدامات انجام شده درخصوص ارائه خدمات به مردم از طریق میز خدمت در شهرداری ها به صورت حضوری و الکترونیکی و همچنین شناسایی و اصلاح گذرگاههای فسادخیز شهرداری ها، به ریاست ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور و با حضور جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی، درخشان نیا رئیس سازمان ثبت احوال کشور، شوشتری رئیس مرکز حراست و شجاعان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و آمار برگزار شد.
در این جلسه طالبی به عنوان دبیر کارگروه ارتقای سلامت اداری ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده، در رابطه با فعال کردن اقدامات و شاخص ها در مرکز رصد ریاست جمهوری؛ از اقدامات انجام شده در قالب پیشگیری از انباشت مطالبات غیرجاری بانکی نیز گزارشی ارائه کرد و ضمن قدردانی از مساعدت های ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور، در تشکیل کمیته مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی در سطح ملی و استانی اعلام کرد: این آمادگی وجود دارد تا با همکاری اعضاء در راستای دستورات وزیر محترم کشور درخصوص تکریم ارباب رجوع، و ارتقای سلامت اداری و حقوق شهروندی گام های بلندی در این کارگروه برداشته شود.
ناصریان نیز در ادامه این جلسه درخصوص اقدامات انجام شده از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری درخصوص ارائه خدمات میزخدمت در شهرداری های سراسر کشور، با اشاره به اینکه بایستی تمامی خدمات قابل ارائه در میز خدمت در تمامی شهرداری ها احصا شود، تصریح کرد: در حال حاضر بایستی خدمات میزخدمت در تمامی شهرداری ها به صورت حضوری به مردم ارائه شود تا با فعال شدن سامانه ها، امکان ارائه الکترونیکی این خدمات نیز به سرعت فراهم شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع در همین راستا با اشاره به اینکه به منظور افزایش بهره وری در الکترونیکی کردن خدمات خصوصا دربحث میز خدمت، از نمونه های موفق در کشور استفاده شود، تصریح کرد: برخی استانها اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام داده و پیشرفت های خوبی در این زمینه داشته اند، که می توانند به عنوان پایلوت و الگوی کار معرفی شوند.
ناصریان همچنین در ادامه نشست ضمن بررسی اقدامات انجام شده درخصوص شناسایی گلوگاه های فسادخیز در شهرداری ها تاکید کرد: در تمامی حوزه های کاری باید گلوگاههای فسادخیز را به دقت شناسایی و احصا کنیم و سپس برنامه ریزی ها لازم انجام شود.
طالبی رئیس مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی وزارت کشور نیز با اشاره به اینکه اقدامات حوزه تعیین گلوگاههای فسادخیز در سه مرحله تجمیع می شود، گفت: مرحله شناسایی گلوگاههای فسادخیز از سوی شهرداری ها انجام شده است که پس از آن بایستی عملیات غربال و اصلاح این فرایندها از طریق حذف، تبدیل سامانه و یا ادغام انجام شود که این مراحل هنوز در حال انجام اند.
جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی نیز با اعلام اینکه اقدامات خوبی در راستای دسته بندی فعالیتهای شهرداری ها و تدوین 10 سند آسیب شناسی برای تمامی حوزه ها انجام شده است، افزود: این سندهای آسیب شناسی بسیار ارزشمند هستند چراکه تمامی فعالیتها، نوع اقدامات و گلوگاه فسادخیز را مشخص می کنند و این کار مقدمه ای در جهت تشکیل کمیسیون کلانشهرها در هیات دولت بود.
گفتنی است؛ در این نشست مقرر شد کارگروهی با مرجعیت سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برای بررسی و تعیین گلوگاه های فسادخیز شهرداری ها تشکیل و جمع بندی این کارگروه طی 20 روز آینده در صحن کارگروه ارتقای سلامت اداری ارائه شود.
در این جلسه طالبی به عنوان دبیر کارگروه ارتقای سلامت اداری ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات انجام شده، در رابطه با فعال کردن اقدامات و شاخص ها در مرکز رصد ریاست جمهوری؛ از اقدامات انجام شده در قالب پیشگیری از انباشت مطالبات غیرجاری بانکی نیز گزارشی ارائه کرد و ضمن قدردانی از مساعدت های ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور، در تشکیل کمیته مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی در سطح ملی و استانی اعلام کرد: این آمادگی وجود دارد تا با همکاری اعضاء در راستای دستورات وزیر محترم کشور درخصوص تکریم ارباب رجوع، و ارتقای سلامت اداری و حقوق شهروندی گام های بلندی در این کارگروه برداشته شود.
ناصریان نیز در ادامه این جلسه درخصوص اقدامات انجام شده از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری درخصوص ارائه خدمات میزخدمت در شهرداری های سراسر کشور، با اشاره به اینکه بایستی تمامی خدمات قابل ارائه در میز خدمت در تمامی شهرداری ها احصا شود، تصریح کرد: در حال حاضر بایستی خدمات میزخدمت در تمامی شهرداری ها به صورت حضوری به مردم ارائه شود تا با فعال شدن سامانه ها، امکان ارائه الکترونیکی این خدمات نیز به سرعت فراهم شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع در همین راستا با اشاره به اینکه به منظور افزایش بهره وری در الکترونیکی کردن خدمات خصوصا دربحث میز خدمت، از نمونه های موفق در کشور استفاده شود، تصریح کرد: برخی استانها اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام داده و پیشرفت های خوبی در این زمینه داشته اند، که می توانند به عنوان پایلوت و الگوی کار معرفی شوند.
ناصریان همچنین در ادامه نشست ضمن بررسی اقدامات انجام شده درخصوص شناسایی گلوگاه های فسادخیز در شهرداری ها تاکید کرد: در تمامی حوزه های کاری باید گلوگاههای فسادخیز را به دقت شناسایی و احصا کنیم و سپس برنامه ریزی ها لازم انجام شود.
طالبی رئیس مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی وزارت کشور نیز با اشاره به اینکه اقدامات حوزه تعیین گلوگاههای فسادخیز در سه مرحله تجمیع می شود، گفت: مرحله شناسایی گلوگاههای فسادخیز از سوی شهرداری ها انجام شده است که پس از آن بایستی عملیات غربال و اصلاح این فرایندها از طریق حذف، تبدیل سامانه و یا ادغام انجام شود که این مراحل هنوز در حال انجام اند.
جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی نیز با اعلام اینکه اقدامات خوبی در راستای دسته بندی فعالیتهای شهرداری ها و تدوین 10 سند آسیب شناسی برای تمامی حوزه ها انجام شده است، افزود: این سندهای آسیب شناسی بسیار ارزشمند هستند چراکه تمامی فعالیتها، نوع اقدامات و گلوگاه فسادخیز را مشخص می کنند و این کار مقدمه ای در جهت تشکیل کمیسیون کلانشهرها در هیات دولت بود.
گفتنی است؛ در این نشست مقرر شد کارگروهی با مرجعیت سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برای بررسی و تعیین گلوگاه های فسادخیز شهرداری ها تشکیل و جمع بندی این کارگروه طی 20 روز آینده در صحن کارگروه ارتقای سلامت اداری ارائه شود.
نظر شما